Picture of רויטל רייך

רויטל רייך

אדריכלות ועיצוב פנים

עיצוב חדר לילד מתבגר

דגשי עיצוב חדר לילד מתבגר

גיל ההתבגרות הינו קסום ומלווה בשינויים והתפתחויות רבות. כאשר הילד/ה הופכ/ת לנער/ה, הרי שהצרכים משתנים ויש להתאים את חדר הילדים לחדר לילד/ה המתבגר/ת.

יבואו ההורים ויאמרו "איך אפשר לעצב משהו בתוך הבלאגן הזה, קודם כל שיהיה פה סדר" , אז נכון החדר מאפיין את העולם הפרטי של הילד ואת המצב שהוא שרוי בו בגיל ההתבגרות. ובעוד אנו ההורים רואים בלגן אימים, רואה הילד בבלגן את הביטחון האישי שלו ואת כל עולמו.

זה בדיוק הגיל בו חדרי נוער מהווים את העולם הפרטי של הילד המתבגר והם מותאמים מבחינה פונקציונלית ומנטלית לגיל הנעורים. עיצוב חדר לילד המתבגר נועד לבטא את טעמם של הנערים והנערות ולענות על הצרכים היומיומיים שלהם. הוא צריך להיות מותאם הן ללימודים והן לשעות הפנאי והבילוי עם חברים וליצור אווירה נעימה ומרחב פרטי נוח וידידותי.

מרכיבים והיבטים חיוניים של עיצוב חדר לילד המתבגר

עיצוב חדר ילדים בהתאמה לילד המתבגר מאפשר מחד לילד לחוש בוגר ומאידך משלב בין נוחות שימוש ובין אסתטיקה. כאשר אנו עומדים בפני עיצוב חדר למתבגר, חשוב לשלב את הנער או הנערה בקבלת ההחלטות, שכן מדובר במרחב שנועד לשרת אותם. 

בחירה משותפת תאפשר לילד לחוש בוגר ואחראי ותבטיח ביטוי של טעם אישי. עיצוב החדר כולל התייחסות לכמה אלמנטים מרכזיים: שינה, למידה, בילוי ופנאי. בחירת המיטה מהווה מרכיב חשוב בעיצוב החדר והיא זו שנועדה להעניק נוחות ושינה איכותית החשובה במיוחד להתפתחות בריאה בגיל ההתבגרות. 

פינת הלמידה תכלול שולחן רחב המותאם לצרכי הילד וכיסא אורתופדי. ארון בגדים וספרייה הינם חיוניים בכל חדר ומומלץ לשלב בעיצוב החלל, תאי אחסון לחפצים אישיים וגאדג'טים האהובים על בני הנוער. 

עיצוב החדר אמור להשתלב בעיצוב הכללי של הבית ויחד עם זאת, אמור לאפשר אירוח בנוחות ובכיף של חברים ולכן ניתן להוסיף פינת ישיבה או פופים מפנקים המספקים נוחות וסטייל.

לסיכום, עיצוב חדר ילדים בהתאמה לגיל ההתבגרות משלב בין פונקציונליות, נוחות שימוש, אסתטיקה וביטוי אישי. עיצוב המרחב האישי של הנער/ה המתבגר/ת מהווה מעבר מילדות לבגרות ומספק לנער/ה הזדמנות לקבלת החלטות, לקיחת אחריות וביטוי אישי.

רויטל רייך מעצבת פנים ואדריכלית

רויטל רייך הנה מעצבת פנים ואדריכלית העוסקת בליווי ותכנון פרויקטים של בתים פרטיים ומשרדים כבר 20 שנה ודוגלת בתפיסת אדריכלות פונקציונלית מודרנית, המותאמת באופן מדוייק לצרכיו ולסגנון חייו של הלקוח.

בואו נצ'וטט
1
אשמח לשוחח איתך
Scan the code
הי,
שמי רויטל ממשרד אדריכלות ועיצוב פנים, רויטל רייך.
נא לציין את נושא הפנייה ולהשאיר שם וטלפון על מנת שאוכל לחזור בהקדם, תודה :)