Picture of רויטל רייך

רויטל רייך

אדריכלות ועיצוב פנים

המדריך לקבלת היתר בניה לבית פרטי

יש אנשים שלא מעוניינים להסתפק במגורים בבניין דירות וחולמים על בית פרטי משלהם, כזה שיבנה על-פי חזון מזוקק ויהיה מתוכנן ומעוצב ללא פשרות.

האפשרות הזו היא ריאלית לגמרי, אך בדרך לבניית הבית יש עוד משוכה שצריך לעבור. חוק התכנון והבנייה, מחייב קבלת היתר בניה לבית פרטי ולכן, אם אתם עומדים בפני בניה של נכס כזה, המשיכו לקרוא כדי להיחשף לכל מה שחשוב לדעת בנושא.

השלבים בקבלת היתר בניה לבית פרטי

על אף הרצון הברור להתקדם בתהליך כמה שיותר מהר ולהתחיל לבנות את בית חלומותיכם, קבלת היתר בניה לבית פרטי כרוכה בכמה שלבים, שיש לבצע בקפדנות ואין לוותר על אף אחד מהם.

ראשית, יש להכין את תכנית ההגשה ואת הבקשה המופרטת, אותה מגישים לוועדה המקומית, המקיימת דיון ומחליטה אם לאשר את הבניה, לדחות אותה, או לאשר אותה בכפוף לתנאים מסוימים.

לבקשה יש לצרף אישורים שונים, מגורמים כגון: חברת החשמל, שירותי כבאות והצלה, אישור בזק, אישור מנהל מקרקעי ישראל, אישור תכנית סניטרית, אישור תכנון מרחב מוגן דירתי ואישור על תשלום אגרות.

בנוסף, יתכן ורשות מקומית ספציפית תדרוש אישורים נוספים, אשר לא נהוגים ברשות מקומית אחרת.

הכנת תכנית ההגשה לטובת קבלת היתר בניה לבית פרטי

את תכנית ההגשה לקבלת היתר בניה לבית פרטי מכין אדריכל מקצועי. היא מכונה "גרמושקה", משום שהיא לרוב מקופלת בצורת אקורדיון. תכנית ההגשה כוללת כמה סעיפים:

  • פרטי הנכס: כתובת, פרטי הבעלים, פרטי האדריכל ותיאור הבקשה לקבלת היתר בניה לבית פרטי
  • תכנית אדריכלית מפורטת
  • תכנית לפיתוח השטח
  • פירוט סוג הבניה וחומרי הבנייה בהם יעשה שימוש
  • מפת מדידה שהכין מודד מוסמך, עד חצי שנה טרם הגשת הבקשה
  • אישורי הרשויות וכל גוף רלוונטי
  • חתימות של הגורמים האחראיים על התכנון ובניית הבית

פרק הזמן הצפוי עד קבלת היתר בניה לבית פרטי הוא בין 4 חודשים לשנה וכלל האצבע הוא, שככל שהבקשה מפורטת יותר, כך יש יותר סיכוי לקבלת היתר במהירות האפשרית. רק לאחר אישור הוועדה וקבלת היתר בניה לבית פרטי, ניתן להתקדם בתהליך.

בואו נצ'וטט
1
אשמח לשוחח איתך
Scan the code
הי,
שמי רויטל ממשרד אדריכלות ועיצוב פנים, רויטל רייך.
נא לציין את נושא הפנייה ולהשאיר שם וטלפון על מנת שאוכל לחזור בהקדם, תודה :)