תכנון אדריכלי ומעורבות הלקוח

כיצד מתבצע תכנון אדריכלי ומהי מעורבות הלקוח?

לא לכל אחד מאיתנו אותם היכולות, הכישורים והידע, ולכן, לא כל אחד מאיתנו מסוגל לתכנן את הקמתו של מבנה. 

מדובר בתהליך מורכב וארוך, שבו לוקחים חלק אנשי מקצוע רבים, הוא דורש קבלת היתרים, אישורים ורישיונות, הוא דורש תכנון מקדים ותזמון מדויק, והיררכיה, שבה כל אחד מאנשי המקצוע הנוטלים חלק בפרויקט, יודע בדיוק את תחומי האחריות והסמכויות שלו. 

אחד מהרכיבים החיוניים ביותר בפרויקט כזה הוא תכנון אדריכלי של הבית הפרטי, אשר באופן כללי, עוסק בתכנון המבנה ובדרך הטובה ביותר לניצול מרבי של החלל, המקום והשטח שלרשות המבנה.

תכנון אדריכלי – במה, בעצם, הוא עוסק?

תכנון אדריכלי מתייחס להרבה יותר מעבר לתכנון המבנה לכשעצמו. 

אדריכל מקצועי ומנוסה רואה בעיני דמיונו את המבנה העומד על תילו והדרכים שבהן הוא משתלב בסביבתו – בערוגות הגינה, בשבילים, בכבישים וכן הלאה. 

אדריכל מנוסה אף יידע להנחות את מתכנני התשתיות השונות (חשמל, מים, גז וכד') כיצד לתכנן את התשתיות הללו במבנה, כדי למקסם את יעילותן. 

דברים אלה ודומים להם מהווים אך ורק חלק מזערי מאינספור המשתנים אליהם תכנון אדריכלי מתייחס ולוקח בחשבון, ולכן, כבר ניתן להתחיל להבין את חשיבותו של תכנון מסוג זה ואת חשיבות רמתו המקצועית וניסיונו של האדריכל המבצע אותו. 

האדריכל, מעצם מקצועו, הוא האיש המתכנן באמצעות שרטוטים מדויקים של המבנה, על פי ייעודו של המבנה, את חלוקתו הפנימית של המבנה, ממליץ על מיקומה של המעלית או של חדרי מדרגות וחדרי השירותים, צורתו החיצונית של המבנה, מיקומו במגרש ועוד לא מעט נתונים, שבסופו של דבר, ישמשו כנייר העבודה (תוכניות לביצוע) של אנשי המקצוע השונים שיבנו בפועל את הבית, הבניין או המבנה.

האדריכל מול הלקוח

לצורך תכנון אדריכלי, האדריכל מתחשב מצד אחד, ברצונם של לקוחותיו ובאסתטיקה הנדרשת, אולם מהצד השני, הוא נדרש לעמוד בתקנים, בדרישות החוק ובתכתיבים נוספים (לדוגמה, חזית מבנה אחידה, המיישרת קו עם דרישות סגנוניות מסוימות המוכתבות על ידי רשות מקומית). 

כך, שבסופו של דבר, האדריכל הוא זה שאמור ללכת בין הטיפות, ולמצוא את שביל הזהב בין הרצוי (חלומו של הלקוח, כפי שתואר לו) לבין המצוי (התכתיבים והמגבלות).

רויטל רייך – תכנון אדריכלי

אדריכלית ומעצבת פנים, מתכננת ומלווה פרויקטי בתים פרטיים, דירות, משרדים ובתי עסק, מזה 20 שנה. 

החזון שלה הוא – "אני מאמינה, שבית הינו מקדש פרטי עבור כל אדם ולכן אני מערבת את הלקוח בכל אחד משלבי התכנון – ומתוך כך אני מייצרת אדריכלות פונקציונלית מודרנית המותאמת לצרכיו, לסגנון חייו ולחלומותיו של הלקוח – תכנון אדריכלי ועיצוב פנים ייחודי ומדויק לכל אחד מלקוחותיי".

רויטל רייך

ביתו של אדם הוא מקדשו. על כן אני מייצרת אדריכלות פונקציונלית מודרנית המותאמת לצרכיו, לסגנון חייו ולחלומותיו של הלקוח – תכנון אדריכלי ועיצוב פנים ייחודי ומדויק לכל אחד מלקוחותיי. אני מזמינה אתכם לעבור תהליך מיוחד, מרתק ומעצים. 

בואו נצ'וטט
1
אשמח לשוחח איתך
Scan the code
הי,
שמי רויטל ממשרד אדריכלות ועיצוב פנים, רויטל רייך.
נא לציין את נושא הפנייה ולהשאיר שם וטלפון על מנת שאוכל לחזור בהקדם, תודה :)